Road trip & shit

Helvete
vad mycket jag har gjort under den senaste veckan! Allting började med att jag och min tyska kompis Gunnar fick ett farmjobb där vi skulle plocka apelsiner norr om Sydney. Så vi gick online på Gumtree som är som blocket och köpte en Van Nissan Vanette "Vanessa". Efter ungefär 1 timma roadtrip så sprängs hela kylningssystemet i bilen och vi tvingas köra av till vägkanten mitt på motorvägen. Vi blir bärgade tillbaka till verkstaden där vi köpte bilen och bilen kunde inte bli lagad på två dagar så vi bodde utanför en verkstad i en förort till melbourne i två dagar medens vi väntade på att bilen skulle bli klar.
Två dagar senare beger vi oss iväg och efter två timmar blir bilen överhettad och vi öppnar kylarsystemet för att titta hur det ser ut. Då sprutar kokande vatten ut och träffar Gunnar i ansiktet så han fick världens brännmärke och hela bilen blev helt brun av vidrigt vatten... Men efter den incidenten så har bilen gått som en liten stjärna.
Vi stannade till i Canberra längs vägen till jungeln i central coast och besökte parlamentet där vi läste Manga Carta riktigt intressant faktiskt! Två dagar försent till farmen men det var lugnt för bonden! Så vi satte igång och plockade apelsiner och efter 8 timmar hade vi plockat 1,2 ton helvetes apelsinjävlar och tjänat 35 dollar var. Så sjukt illa. Så vi drog ifrån farmen körde nästan över en peacock och körde in på varje farm vi såg längs vägen. Vi kom fram till en farm där de planterar träd och fick jobb! Så nu sitter jag hemma hos mina jobbkompisar i Central Coast precis vi havet och letar efter surfbrädor på gumtree. Imorgon skall jag plantera fler träd och ser väl lite halvt fram imot det! men tjänar 17 dollar i timmen så det är soft. 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild frÂn WallpapersWide